Milan of Giuseppe Solenghi, Glimpse of Milan under the snow, Art, 20th Century, dimanoinmano.it
Milan of Giuseppe Solenghi

Glimpse of Milan under the snow

Code: ARTNOV0001448

not available
Add to cart
SAFE PAYMENTS
pagamenti sicuri
Request information
Book a date
Milan of Giuseppe Solenghi

Glimpse of Milan under the snow

Code: ARTNOV0001448

not available
Add to cart
SAFE PAYMENTS
pagamenti sicuri
Request information
Book a date

Milan of Giuseppe Solenghi - Glimpse of Milan under the snow

Features

Glimpse of Milan under the snow

Artist:  Giuseppe Solenghi (1879-1944)

Artwork title:  Scorcio di Milano sotto la neve con calesse

Age:  20th Century / 1901 - 2000

Subject:  Views/City Glimpses

Artistic technique:  Painting

Technical specification:  Oil on Board

Description : Scorcio di Milano sotto la neve con calesse

Oil on tablet. The typical production of the milanese artist, who has portrayed many views of the city christmas. In the frame.

Frame Size (cm):
Height: 32
Width: 27
Depth: 3

Artwork dimensions (cm):
Height: 18
Width: 13

Additional Information

Artist: Giuseppe Solenghi (1879-1944)

Giuseppe Solenghi, born in Milan in 1879, studied from 1892 to 1895 at the Brera Academy in Milan, following courses in painting under the direction of Cesare Tallone, those in sculpture and engraving under the direction of Ernesto Bazzaro, and finally those of perspective under the direction of Giuseppe Mentessi. Between 1895 and 1900 he devoted himself to the reproduction of illuminated manuscripts. After the First World War he began to exhibit his landscapes in group exhibitions, especially the urban views of old Milan, dedicating himself to representing the humid panoramas of the Milan canals but also those of the Venetian lagoons. After his death, he was buried in the Monumental Cemetery of Milan.

Age: 20th Century / 1901 - 2000

20th Century / 1901 - 2000

Subject: Views/City Glimpses

Artistic technique: Painting

La pittura è l'arte che consiste nell'applicare dei pigmenti a un supporto come la carta, la tela, la seta, la ceramica, il legno, il vetro o un muro. Essendo i pigmenti essenzialmente solidi, è necessario utilizzare un legante, che li porti a uno stadio liquido, più fluido o più denso, e un collante, che permetta l'adesione duratura al supporto. Chi dipinge è detto pittore o pittrice. Il risultato è un'immagine che, a seconda delle intenzioni dell'autore, esprime la sua percezione del mondo o una libera associazione di forme o un qualsiasi altro significato, a seconda della sua creatività, del suo gusto estetico e di quello della società di cui fa parte.

Technical specification: Oil on Board