Oil on board. Signed A.Schereschewsky at the bottom right. On the back ther is the title and another signature" Aglaia Schereschewsky, widow.." It is a glimpse of the hills around Civiglio, a small village close to Como, that rises on a hill that faces the city and the lake. The signature recalls the polish post-impressionist artist Wladimir Schereschewsky (1863-1943) that lived for a long time in Italy and he had a daughter whose name was Aglaia born in 1893 and died in 1978. The painting come with frame.
Product Condition: Fair condition. Wear consistent with age and use. Product with a Certificate of Authenticity and Lawful Origin.
Frame Size (cm): Height: 56 Width: 71
Artwork dimensions (cm): Height: 40 Width: 55
Additional Information
Age: 20th Century / 1901 - 2000
20th Century / 1901 - 2000
Subject: Landscape
Artistic technique: Painting
La pittura è l'arte che consiste nell'applicare dei pigmenti a un supporto come la carta, la tela, la seta, la ceramica, il legno, il vetro o un muro. Essendo i pigmenti essenzialmente solidi, è necessario utilizzare un legante, che li porti a uno stadio liquido, più fluido o più denso, e un collante, che permetta l'adesione duratura al supporto. Chi dipinge è detto pittore o pittrice. Il risultato è un'immagine che, a seconda delle intenzioni dell'autore, esprime la sua percezione del mondo o una libera associazione di forme o un qualsiasi altro significato, a seconda della sua creatività, del suo gusto estetico e di quello della società di cui fa parte.