Santa Teresa d'Avila - Vita
Features
Vita
Author: Italo Alighiero Chiusano
Publisher: Rizzoli
Place of printing: Milan
Year of publication: 1983
Necklace: Rizzoli Universal Library
Santa Teresa d'Avila fu indotta a scrivere quest'autobiografia dai suoi confessori, per documentare una vita che già allora faceva scandalo, con doti di carattere e un carisma spirituale sconcertanti. Il lettore moderno può accostarla in vari modi. Come testimonianza storica e psicologica di una vocazione maturata nella Spagna splendida e feroce del Cinquecento, quando santi, artisti e conquistatori parevano invasati da una febbre di vitalismo creativo. Come un testo letterario realistico e a tratti umoristico. Come una confessione spirituale da cui emerge una donna tenera, materna, gentile da un lato, passionale, volitiva e pragmatica dall'altro.
Product Condition:
Example in good condition. Cover with light dust spots and slight signs of wear to the edges and corners. Slightly yellowed cuts, with traces of dust and slight signs of wear. Text in Italian language.
ISBN Code: 881712415X
EAN: 9788817124157
Pages: LXXIX;365
Format: Paperback
Dimensions (cm):
Height: 18
Description
Chronology and bibliography of Father Damaso Zuazùa. Introduction, translation and notes by Italo Alighiero Chiusano. With some black and white photographs ft
Product availability
Immediate availability
Ready for delivery within 2 working days from ordering the product.