Antique Painting Ludovico il Moro Mixed Technique XIX Century

Ludovico il Moro's farewell to his wife..

Code: ARAROT0247129

2,970.00
WITH FREE SHIPPING
2,800.00 € *
IF YOU PICK UP IN STORE
Discounted price if you collect the product in our shops in Milan and Cambiago:
* Optional choice in the cart
Add to cart
SAFE PAYMENTS
pagamenti sicuri
Request information
Book a date
Antique Painting Ludovico il Moro Mixed Technique XIX Century

Ludovico il Moro's farewell to his wife..

Code: ARAROT0247129

2,970.00
WITH FREE SHIPPING
2,800.00 € *
IF YOU PICK UP IN STORE
Discounted price if you collect the product in our shops in Milan and Cambiago:
* Optional choice in the cart
Add to cart
SAFE PAYMENTS
pagamenti sicuri
Request information
Book a date

Antique Painting Ludovico il Moro Mixed Technique XIX Century - Ludovico il Moro's farewell to his wife..

Features

Ludovico il Moro's farewell to his wife..

Artwork title:  L'addio di Ludovico il moro alla moglie Beatrice d'Este

Artistic school:  Italian School

Age:  19th Century / 1801 - 1900

Subject:  Historic Subject

Artistic technique:  Drawing

Technical specification:  Mixed Technique

Description : L'addio di Ludovico il moro alla moglie Beatrice d'Este

Mixed media (pencil, pen, brown ink and white chalk) on paper. Italian school of the early 19th century. Ludovico Maria Sforza cries at the tomb of his young wife Beatrice d'Este (1475 -1497); around him the friars of Santa Maria delle Grazie and on his left Bramante and Leonardo. On the short side of the marble canopy of the tomb there is the Sforza coat of arms, with two snakes and two eagles. Il Moro was profoundly shaken by the early death in childbirth of his very young wife Beatrice, his companion in his private but also political life, as well as his husband's, a patron of the artistic geniuses of their court, such as Leonardo da Vinci. and Bramante, authors of many pictorial and architectural works of the Visconti-Sforza court. Various versions of this episode are known, especially from the nineteenth century, from that of 1815 by Giovanni Battista Cigola at the Pinacoteca Ambrosiana, to that of Alessandro Reati of around 1850. The painting is presented in a carved wooden frame from the late 19th century.

Product Condition:
Product in good condition, has small signs of wear. We try to present the real state as fully as possible with photos. If some details are not clear from the photos, what is stated in the description applies.

Frame Size (cm):
Height: 103
Width: 128
Depth: 7

Artwork dimensions (cm):
Height: 62
Width: 89

Additional Information

Artistic school: Italian School

Age: 19th Century / 1801 - 1900

19th Century / 1801 - 1900

Subject: Historic Subject

Artistic technique: Drawing

Il disegno è il processo di tracciare segni su una superficie tramite l'applicazione di una pressione o il trascinamento di un apposito strumento sulla superficie. Gli strumenti sono: matite in grafite o colorate, penna, pennelli fini con inchiostro, pastelli a cera o carboncini; i supporti tradizionali più frequenti sono carta, cartoncino, tavola, muro, tela, rame, vetro.

Technical specification: Mixed Technique

Other customers have searched:

Arte ottocento, artisti italiani, dipinti 800, dipinto olio su tela, dipinto antico, dipinto paesaggio, dipinti natura morta, arte antica, dipinto olio su tavola..

Se sei un appassionato d'arte, non perderti i nostri approfondimenti sul Blog Arte Di Mano in Mano e su FineArt by Di Mano in Mano - Arte:

Leggi di più Ecco alcuni tra i principali articoli:
Vedute
Falsi nell'arte antica
Un messaggio di fiducia per ripartire
La potenza espressiva dell'arte figurativa etiope
Breve Storia del Collezionismo
Giorgio Upiglio, maestro dei libri d'artista
Matthias Withoos detto "Calzetta bianca"
San Rocco pensaci tu - Classic Monday

Dai un'occhiata alle nostre rubriche di divulgazione sull'arte:
Epoche
Lavorazioni e tecniche
Mostre ed Eventi
Protagonisti

Ti suggeriamo di guardare anche le presentazioni di questi dipinti ottocenteschi:
Tavoletta Porcellana Regina Luisa di Prussia, Berlino, Ultimo Quarto XIX secolo
Veduta di Frascati, Achille Etna Michallon, ambito di, terzo decennio XIX secolo, olio su tela
Venere Dormiente, Claudio Rinaldi, 1899

Sapevi che l'arte può essere anche un ottimo investimento (e non solo per grandi portafogli)?
L'Arte tra Collezionismo e Investimento
FineArt: Arte come investimento

Product availability

The product can be seen at Cambiago

Immediate availability
Ready for delivery within 2 working days from ordering the product.

Alternative proposals
It could also interest you