Gigi Comolli (1893-1976)
Features
Artist: Luigi Comolli (1893-1976)
Age: Contemporary
Artistic technique: Painting
Description
Oil on hardboard. Late work of the author. Signature in the lower right-hand corner. to Verso title and dedication, with signature, to his friend the painter pine wood spice.
Product Condition:
Venice on the raft
Frame Size (cm):
Height: 44
Width: 54
Artwork dimensions (cm):
Height: 30
Width: 40
Depth: 3
Additional Information
Artist: Luigi Comolli (1893-1976)
Born in Milan in 1893, Luigi (called gigi) Comolli trained at the Brera Academy and embarked on an artistic career which, after the First World War, led him to exhibit in various exhibitions at the Permanent Society and at some Venetian Biennials, as well than in some Milanese galleries. He was mainly a landscape painter, with a preference for the Lombard countryside, but he also devoted himself to still life. His works appear in Milan in the art collections of the Cariplo Foundation, in the Modern Art Gallery and in the Benefactors Picture Gallery of the Ospedale Maggiore.
Age: Contemporary
Contemporary
Artistic technique: Painting
La pittura è l'arte che consiste nell'applicare dei pigmenti a un supporto come la carta, la tela, la seta, la ceramica, il legno, il vetro o un muro. Essendo i pigmenti essenzialmente solidi, è necessario utilizzare un legante, che li porti a uno stadio liquido, più fluido o più denso, e un collante, che permetta l'adesione duratura al supporto. Chi dipinge è detto pittore o pittrice. Il risultato è un'immagine che, a seconda delle intenzioni dell'autore, esprime la sua percezione del mondo o una libera associazione di forme o un qualsiasi altro significato, a seconda della sua creatività, del suo gusto estetico e di quello della società di cui fa parte.